donderdag 7 januari 2016

Schloss Möhren Duitsland

Schloss Möhren Duitsland,

In de laatste week van oktober 2015 hebben mijn vrouw en ik een heerlijk weekje geboekt in een kasteel in het zuiden van Duitsland. Ik had van te voren gespeurd of we een beetje geluk hadden qua vogels, echter het was natuurlijk niet het broedseizoen maar herfst. Gedurende de hele week heb ik de mogelijkheid gehad om in een prachtige omgeving toch de nodige vogelsoorten te spotten. We zaten in een prachtig verblijf, de poorttoren van een kasteel. We kwamen in de avond aan en we werden opgevangen door de eigenaar van het kasteel. We reden door de poort naar een parkeerplaats vlakbij ons appartement. We reden zo onder ons eigen appartement door. Wel een grappige ervaring. Hier een lijst van soorten welke ik rond en in de buurt van het kasteel heb kunnen waarnemen en fotograferen: 

Groene Specht / Zwarte Specht / Kleine Bonte Specht / Grote Bonte Specht / Roepende Oehoe / Roepende Dwerguil / Goudvink / Kruisbek / Appelvink / Sijs / Geelgors / Zwartkop / Kramsvogel / Goudhaan / Vuurgoudhaan / Gekraagde Roodstaart / Zwarte Roodstaart / Casarca / Zwarte Zwaan / Waterral / Slobeend / Wintertaling / Ijsvogel / Waterspreeuw / Grote Gele Kwikstaart / Raaf / Klapekster / Zwarte Wouw  en een groep van 100 voorbij trekkende kraanvogels!!

Via de eigenaar van het kasteel heb ik nog een avond kunnen vogelen met een vogelaar welke in de buurt woonde. Samen met hem heb ik de Oehoe en de Dwerguil gehoord en de Waterspreeuw gezien.
Het licht voor fotograferen was niet heel de week geweldig echter een aantal dagen was het prachtig nazomer weer en heb ik de nodige mooie plaatjes kunnen maken.

Hier een aantal foto's van prachtvogels en huisdieren die ik nabij Schloss Möhren heb kunnen bewonderen ;) :








En dan nu de vogelsoorten, deze soorten zijn ook elke dag bij het kasteel of in de nabije omgeving te vinden:

Kruisbek - Loxia curvirostra














Goudvink - Pyrrhula pyrrhula




Geelgors - Emberiza citrinella


klapekster - Lanius excubitor


Kraanvogel - Grus grus

Grote Gele Kwikstaart - Motacilla cinerea



Zwarte Roodstaart - Phoenicurus ochruros

Goudhaan - Regulus regulus






Geen opmerkingen:

Een reactie posten